Зображення користувача Народний Оглядач.
Народний Оглядач
  • Відвідувань: 0
  • Переглядів: 0

Епоха екологічного міського транспорту в Європі

Водень ― паливо майбутнього, оскільки в найближчій перспективі людство змушене перейти на відновлювальні джерела енергії.
Перехід громадського транспорту на водневе паливо дозволить не тільки значно зменшити залежність Європи від постачання нафти, але й зменшити викиди вихлопних газів і знизити рівень шуму в містах. Технології використання водневого палива вже досягли такого високого рівня, що незабаром стане можливим масове виробництво відповідних транспортних засобів. Для їх експлуатації потрібно створити інфраструктуру й мережу АЗС. Саме на це спрямована дворічна програма Європейського Союзу “Cute”. З англійської ця абревіатура перекладається як “Чистий міський транспорт Європи”. Ця програма коштуватиме ЄС 21 мільйон євро. Ось уже місяць, як вулицями Мадрида курсують комфортабельні автобуси, розраховані на 70 пасажирів. Баки з водневим пальним розміщені на даху і практично непомітні. До кінця цього року в десятьох європейських містах планується забезпечити безперешкодний рух 30 автобусів на водневому паливі.

“Водень — це справді паливо майбутнього. Ми, як виробники електроенергії, особливо зацікавлені в розвитку технологій використання водню в якості палива, адже для виробництва водню потрібна електроенергія”, — стверджує керівник проекту, співробітник фірми HEW, Хольгер Грубель. Водень виробляється переважно шляхом елекролізу. Екологічно чистим водневе паливо вважається тоді, коли для його виробництва застосовується екологічно чиста електроенергія. В ісландській столиці Рейк’явіку це — термальна енергія, в Барселоні — сонячна, а в Гамбургу — енергія вітру. Крім Рейк’явіка, Мадрида, Барселони й Гамбурга автобуси на водневому пальному буде запроваджено в Лондоні, Амстердамі, Штутгарті, Стокгольмі, Люксембурзі та Порту. В межах програми будуть побудовані і водневі автозаправні станції. Головна перевага водневого пального полягає в тому, що транспорт працює без надмірного шуму, а з вихлопної труби замість двоокису вуглецю та інших речовин, які забруднюють навколишнє середовище, виходить водяна пара без різних домішок. Інша, не менш важлива перевага цього пального — безпечність. Відомо, що в бензобаку, крім бензину, є ще й повітря, а це за певних умов може викликати вибух пального. Водень перебуває у баках під тиском, і повітря туди проникнути не може. Ці баки настільки міцні, що навіть під час дорожньо-транспортної пригоди можна не боятися вибуху пального.

Одне з основних завдань програми Європейського союзу “Cute” ― зацікавити суспільство новим різновидом пального. За прогнозами фахівців, уже через 10 років у містах Європи кожен сотий автомобіль працюватиме на водневому пальному. Це означає, що виробники зможуть знизити наразі космічні ціни на таку техніку. Наприклад, автобуси Daimler-Chrysler ― учасники програми “Cute” — коштують сьогодні 1 250 000 євро, тобто вп’ятеро дорожчі за звичайні міські автобуси.
В тему: 
Якщо ви помітили помилку, то виділіть фрагмент тексту не більше 20 символів і натисніть Ctrl+Enter
Підписуюсь на новини

Зверніть увагу

Френк Герберт: Ну як вам друге дно Вулика Геллстрома?

«Вулик Геллстрома», «Дюна» і 10 принципів Джигаду – політичний проект Френка Герберта

«Життя у вулику передбачає не регламентовану монотонність, а МЕТАМОРФОЗУ. Коли комаха досягає межі своїх можливостей, вона чудесним чином перетворюється на абсолютно нову істоту. У цій метаморфозі я...

Останні записи