Зображення користувача Народний Оглядач.
Народний Оглядач
  • Відвідувань: 0
  • Переглядів: 0

УРОК Українській владі

Чому в українському теле- радіо ефірі майже відсутні українські виконавці?
24 лютого відбулась прес-конференція ініціативного комітету з підтримки “Відкритого листа українських співаків, музикантів, авторів, підприємців шоу-бізнесу з приводу катастрофічної ситуації в аудіовізуальному просторі України”. Організатори прес-конференції в черговий раз звернули увагу на катастрофічний стан вітчизняного шоу-бізнесу в своїй державі, який виник в першу чергу не через відсутність законів, а через необов’язковість їх виконання українськими чиновниками. Зокрема, відповідно до Закону України “Про телебачення і радіомовлення”, не менше 50 відсотків від загального обсягу мовлення кожної телерадіоорганізації мають становити передачі (фільми) виготовлені в Україні. В той же час за результатами незалежного моніторингу ефіру, до 90% ефірного часу на радіо та до 85% ефірного часу на ТБ заповнено іноземним продуктом. Цей факт посилюється тим, що таким “іноземним” продуктом є виключно російські виконавці, а культура інших слов’янських народів (білоруська, польська, чеська, словацька, югославська) практично не представлена. Організатори навели попередній список з 1561 альбомів (записи на CD та MC) виконавців з України, які включають більше 10000 пісень, та не можуть попасти в телерадіоефір через штучні перепони. Слухача позбавлено права вибору, що призводить до викривленої ситуації, коли не попит породжує пропозицію, а пропозиція породжує попит. Саме тому було вирішено створити громадянський ініціативний комітет для привертання уваги до проблеми та вимагання від влади виконувати покладені на неї обов’язки.

Олександр Зирін, який відкрив конференцію, зокрема сказав: “Зараз не існує відкритої і врівноваженої інформації щодо доступу виконавців у вітчизняний теле- і радіоефір. На це існують серйозні, але і штучні причини, які, як правило, є незаконними. Можливо, відкритий лист до найвищих посадовців держави є не найкращим способом привернути увагу, але його ініціатори намагалися вказати на дійсно болючу проблему. Як наслідок, навіть після оголошення щодо збору підписів під листом (5-го лютого) кількість вітчизняних виконавців в ефірі зросла десь на 20%. Досить було лише почати говорити”.

Від імені музикантів взяв слово Олександр Литовка: “Я давно працюю в сфері шоу-бізнесу з рок-музикантами. Зараз є багато талановитих і перспективних молодих виконавців. Коли на радіо чи телебачення приходять ці музиканти – їм відмовляють, тому що “не той формат”. Чим нижча якість виконавця, тим більше його крутять. Через це наші молоді виконавці будуть їхати в інші країни і представляти інші держави, а не нас. Саме тому ми вирішили почати відстоювати свої права”.

Організатори прес-конференції привернули увагу присутніх журналістів на неофіційне вимагання оплати (від 50 до 100 доларів за один показ), які повинні сплатити виконавці за “просування” в ефір свого продукту. О.Зирін: “Незаконним є вимагання оплати за вихід в ефір. Коли я звернувся з проханням надати офіційний прайс-лист за вихід в ефір, то мені відмовили. Більше того, якщо “Русское радио” говорить про певний “російськомовний формат”, той хай в ньому буде відповідно до Закону України 50% російськомовних виконавців з України. Тоді все буде нормально”.

Під час прес-конференції звучали провокаційні запитання від журналістів каналів Інтер (Руслан Ярмолюк) та “1+1” (Олена Мацюцька). Зокрема, Руслан Ярмолюк в своєму питанні назвав громадянську ініціативу групи виконавців, що підписали лист, “виступом за компанію”, а під час запису він давав вказівки оператору припиняти зйомки найбільш гострих моментів, де йшлося про винність в ситуації Л.Кучми як гаранта законності та В.Януковича як голови виконавчої влади. Олена Мацюцька ж пропонувала навести докази вимагання хабарів від вітчизняних виконавців, свято віруючи в те, що такі дії виконуються по накладній та обкладаються податками всюдисущої ДПАУTM.


Нижче наводимо прес-реліз організаторів конференції:

Пресова конференція з приводу оприлюднення для друкованих ЗМІ, ТБ та радіо “Відкритого листа українських співаків, музикантів, авторів, підприємців шоу-бізнесу з приводу катастрофічної ситуації в аудіовізуальному просторі України”.

Повідомлення для ЗМІ

В аудіовізуальному просторі України штучно створено ситуацію, за якої музичний матеріал вітчизняних музикантів, авторів, підприємців не може потрапити на суд основного споживача – глядача та слухача нашої країни.

На порушення норм діючого в Україні законодавства ефір телеканалів та радіостанцій став недоступний для вітчизняних пісень та композицій – до 90% ефірного часу на радіо та до 85% ефірного часу на ТБ заповнено іноземним продуктом. При цьому для виправдання такого становища через ЗМІ неодноразово і настійливо розповсюджуються міфи щодо реального стану вітчизняної музики.

Міф перший – вітчизняної музики абсолютно недостатньо для високоякісного заповнення ефіру хоча б на 50%, обумовлених законом: студії звукозапису в країні та виробники „не створюють" належної кількості аудіо- (пісні, композиції) та відеоматеріалу (кліпи, ТБ-версії концертних виступів).

Міф другий – музика, створена в Україні, за своєю якістю не відповідає тим або іншим критеріям, висунутим теле- та радіомовниками та не відповідає обраним „форматам" та „стандартам".

Міф третій – радіослухачі та телеглядачі просто „не замовляють вітчизняної музики, вона „не має попиту" і це призводить до падіння „рейтингів" теле- та радіоканалів.

Існують і розповсюджуються і інші думки: вітчизняні музиканти „вимагають" від телерадіомовників сплати авторської винагороди, вітчизняні музиканти „не вміють" зіграти „наживо" або просто заспівати і т.д.

При цьому жодного разу в ЗМІ не були оприлюднені коректні та змістовні факти або результати тих чи інших ґрунтовних досліджень щодо вищенаведених міфічних висловлювань програмних директорів, ведучих та керівників телерадіомовних компаній.

Таким чином із органічної і цілісної системи вітчизняного шоу-бізнесу штучно вийнято чи не головне – можливість ознайомлення споживачів (слухачів та глядачів) із самим музичним продуктом. Таким чином вітчизняну пісню штучно позбавлено можливості на рівних конкурувати з іноземною музикою. Слухач не має можливості знайомитися з продуктом і не купує аудіо- та відеоносії. Підприємці, менеджери та продюсери позбавлені можливості організовувати платні концерти вітчизняних виконавців. Шоу-бізнес не працює з належними фінансами. Держава не отримує податків.

Вітчизняні музиканти, автори, менеджери, продюсери потребують одного – належного виконання та суворого контролю за виконанням чинних норм наших законів. Під цією законною вимогою поставили свої підписи справжні професіонали, які мають право сказати можновладцям своє слово: ці співаки і музиканти представляли Україну і свою творчість на десятках міжнародних та всеукраїнських музичних фестах, ставали лауреатами різних премій, перемагали і отримували Гран-прі, вони створили сотні годин різної вітчизняної музики, якісно записали її на відео і аудіо, вони виходили на сцени до сотень, тисяч, десятків тисяч глядачів і слухачів.

Один із цивілізованих шляхів нагадати можновладцям про проблему – публічно, спокійно, виважено та упевнено нагадати їм про їхні реальні можливості та обов’язок. Обов’язок гарантувати конституційні права та забезпечувати неухильну і високоефективну роботу виконавчих органів.
В тему: 
Якщо ви помітили помилку, то виділіть фрагмент тексту не більше 20 символів і натисніть Ctrl+Enter
Підписуюсь на новини

Зверніть увагу

Френк Герберт: Ну як вам друге дно Вулика Геллстрома?

«Вулик Геллстрома», «Дюна» і 10 принципів Джигаду – політичний проект Френка Герберта

«Життя у вулику передбачає не регламентовану монотонність, а МЕТАМОРФОЗУ. Коли комаха досягає межі своїх можливостей, вона чудесним чином перетворюється на абсолютно нову істоту. У цій метаморфозі я...

Останні записи